Følg kveldens kommunestyremøte

Kommuneøkonomi, digitalt utstyr på skolene, parkeringsløsning ved ny Flinthall og hvordan pandemien har påvirket barn og unge. Det er noen av temaene som står på agendaen når kommunestyret samles på Støperiet i kveld kl. 18.00.I kveld samles politikerne på Støperiet.

Du kan følge debatten som tilhører på Støperiet, eller se møtet direkte på kommunens nettsider.

Barn og unge ble i stor grad berørt av smitteverntiltakene som ble iverksatt i forbindelse med pandemien. Kommunestyret har bedt kommunedirektøren legge fram en sak som belyser konsekvensene av pandemien for barn og unge, og hvordan kommunen vil jobbe med å få livet raskest mulig i gang igjen både på skole og i fritidsaktiviteter. I kveld behandles saken i kommunestyret.

Hva skal kommunen bruke penger på?

Økonomi blir også et sentralt tema i kveldens møte. Kommunedirektør Egil Johansen vil presentere sitt forslag til budsjett for 2022 og økonomiplan for perioden 2025. Kommunestyret skal behandle og vedta budsjettet og økonomiplanen 8. desember.

I kveldens møte vil også perioderapport 2 for 2021 bli behandlet.

Politikerne skal blant annet også diskutere bruk av startlån i Tønsberg kommune, parkeringsløsning ved ny Flinthall og detaljregulering av nærområdet Barkåker øst.

Følg møtet direkte på kommunens nettsider

Les saksdokumentene her