Innbyggerappen i ny versjon

Nå er innbyggerappen vår oppdatert med neste generasjon teknologi og brukergrensesnitt. Du vil finne det samme innholdet som før, men med nytt design og ny, forenklet navigering.

Lettere å navigere

De synlige endringene skal gjøre det enklere for deg å få oversikt, finne frem til tjenester og innhold, og holde deg oppdatert på det som skjer i Tønsberg.

Birgitte Tørnby - Klikk for stort bildeBirgitte Tørnby, kommunalsjef for digitalisering, kommunikasjon og administrativ støtte

- Den populære funksjonen for å gi oss tips og melde inn feil, videreføres som i forrige versjon av appen, forteller Birgitte Tørnby, som er kommunalsjef for digitalisering, kommunikasjon og administrativ støtte.

Det gjør også muligheten til følge interesseområder og få pushmeldinger med nyheter innenfor dine interesser. Aktiviteter fra Friskus finner du fortsatt også i appen, og de som gleder seg til badesesongen kan følge med på badevannstemperaturene også i den nye versjonen av appen.

Universelt uformet

Den nye versjonen av appen er dessuten universelt utformet, for å gjøre den mer tilgjengelig for alle.

- Vi har fått på plass et mørkt tema som kan velges i innstillinger, og gjort appen kompatibel med de nye kravene til universell utforming av datasystemer (WCAG 2). Vi vil jo at alle skal kunne bruke appen, og med denne oppdateringen blir opplevelsen enda bedre for de som har spesielle behov, sier Tørnby.

Oppdatert teknologi

Under «panseret» ligger det også store forbedringer. Disse skal blant annet gjøre appen raskere, og det vil bli enklere å gjøre endringer og få inn nye funksjoner i løsningen.

Kapasiteten for pushmeldinger er også oppdatert, noe som gjøre at vi enda raskere kan sende ut meldinger i appen til mange brukere.

Oppdateres automatisk

Har du hatt den gamle versjonen av appen, skal denne automatisk oppdateres til ny versjon, så fremt du har godtatt automatiske oppdateringer på din telefon. Innstillingene du hadde satt i den forrige versjonen skal også automatisk overføres til den nye versjonen.

Har du ikke appen fra før kan du laste den ned fra Appstore eller Google Play. Søk da etter Tønsberg Innbygger.