Kommunestyremøte via Teams

- Onsdag er det klart for møte i kommunestyret. På grunn av dagens smittesituasjon, velger vi å ta det via Teams, forteller ordfører Anne Rygh Pedersen. ordfører Anne Rygh Pedersen Truls Lian - TB

Formannskapets disposisjonskonto og kommunale lånegarantier

En av sakene som skal behandles onsdag er opprettelse av en disposisjonskonto for formannskapet og retningslinjer for bruken av denne. Rådmannens forslag er at det opprettes en konto som formannskapet og eventuelt ordfører disponerer.

- Dette vil gi tydeligere rammer for formannskapet og meg som ordfører, når det gjelder mindre beløp til lag og foreninger, gaver i forbindelse med besøk og lignende, forteller ordføreren.

Kommunestyret skal også ta stilling i to saker om kommunal lånegaranti. Både Slagen Idrettsforening og Tønsberg Volleyballklubb har søkt om at kommunen stiller garanti for lån, til bygging av nye klubbhus. I begge sakene har både utvalg for kultur, idrett og folkehelse, og formannskapet, gitt enstemmig tilslutning.

Gjennomgang av ikke-lovpålagte tjenester

I møtet presenteres også en oversikt over kommunens ikke-lovpålagte oppgaver. Dette er et resultat av en bestilling fra kommunestyret i september der bakgrunnen var ønsket om en oversikt over mulige innsparingstiltak, i tillegg til de som er foreslått gjennom Handlingsrom 2024.

- Den oversikten vi får her vil gi oss et overblikk over mulige innsparingsområder og alternativer til det som er foreslått i Handlingsrom 2024. Men det er heller ikke noe på denne listen som det er lett å skulle kutte i, sier ordfører.

Komplett saksliste

Se her for komplett saksliste.

Følg møtet live

Gå inn her for å følge møtet live.

Kommunestyre i Tønsberg kommune