Liker du å bevege deg? Gåfotball for personer med demens!

Bilde av fire menn på en fotballbane. - Klikk for stort bilde

Fysisk aktivitet er viktig for helse og velvære, også for personer med demens. Gåfotball er et tilbud til menn og kvinner som liker å være i bevegelse og aktivitet sammen med andre. Ingen øvre eller nedre aldersgrense.

Gåfotball-gruppen startet 23. august på Flint Esso Arena, men nå er treningene flyttet til Slagenhallen, Trimveien 12, 3150 Tolvsrød. Treningene foregår på onsdager fra kl. 16.00 – 17.00. Etter treningen er det servering og sosialt samvær.

Du trenger ingen fotballerfaring for å delta!

Påmelding

Om du ønsker å delta eller melde på noen, ta kontakt med demenskoordinater Jeanette Mathisen på telefon 409 10 054  eller på e-post: demenskoordinator@tonsberg.kommune.no.

Tilbudet arrangeres av Nasjonalforeningen for folkehelsen, Tønsberg og Færder demensforening og Tønsberg kommune i samarbeid med Norges bedriftsidrettslag og Flint fotballklubb og Norges fotballforbund, og er det første i Norge i sitt slag. Prosjektet er støttet av stiftelsen Dam.