Siste møte i utvalg for plan og bygg

Utvalgsleder Per Martin Aamodt.Politikerne vil rette oppmerksomheten mot Sem, Våle, Tønsberg sentrum, Jarlsberg travbane og flere andre steder i kommunen, men blikket må de rette mot skjermen. I morgen kl. 09.00 er det klart for årets siste møte i utvalg for plan og bygg, og møtet gjennomføres digitalt.

- Vi har ikke annet valg enn å gjennomføre møtet på Teams, sier utvalgsleder Per Martin Aamodt (Ap).

På agendaen står blant annet et initiativ for å starte arbeidet med detaljregulering av Kongsåsen D3 på Sem, ny behandling av søknaden om dispensasjon fra reguleringsplanen for å sikre Olympia Sport AS ny lokalisering ved Jarlsberg Travbane, og ulovlig bruk av flere eiendommer.

I tillegg vil en utbygger får muligheten til å presentere sine ønsker og planer for utvikling av Stoltenberg gate 46 – ved siden av Tønsberg svømmehall. Når utvalgsmedlemmene slår ned PC-skjermen etter morgendagens møte, har de gjennom året behandlet 274 politiske saker.

- 274 politiske saker på 11 møter er mye. Det har vært stort trøkk i år, sier Aamodt.

Selv om årets siste møte blir digitalt, kan du som vanlig følge møtet direkte på kommunens nettsider.

Les saksdokumentene her.

Følg møtet direkte fredag 17. desember fra kl. 09.00 her.