Talentfulle Færder-elever mottok priser for design til kart-app for Tønsberg kommune

Ungdom fra Færder videregående setter sosial bærekraft på kartet gjennom å utvikle og designe digitale kartløsninger for Tønsberg kommune. Den 19. mai mottok elevene priser for bidragene.Bilde fra prisutdelingen elever og lærere fra Færder videregående og ordfører Anne R. Pedersen - Klikk for stort bildeTalentfulle elever, lærere og ordfører deltok på prisutdelingen den 19. mai i bakgården ved Færder videregående skole

I mars 2021 fikk elever ved 3. klasse med fordypning innen arkitektur, design og kunst fra Færder videregående en invitasjon til å delta i designkonkurransen «Pilot i piloten». Elevene ble bedt om å designe nye måter å formidle sosial bærekraft på gjennom bruk av symboler, farger og andre uttrykk på kart for Tønsberg kommune.

Elevenes bidrag imponerte både jury, prosjektleder og ordføreren.

-Vi fikk så mange gode bidrag at vi bestemte oss for å dele ut totalt fire priser, forteller Elisabeth Skjæveland Paulsen, som er ansvarlig for prosjektet og seniorrådgiver i Tønsberg kommune.

Sammen om en sosial bærekraftig framtid

Onsdag 19. mai delte ordfører Anne Rygh Pedersen ut prisene til vinnerne av designkonkurransen ved Færder videregående skole.

-Jeg er imponert over alle forslagene dere har sendt inn. Dette er betydningsfullt for oss og bidrar til at vi kan bygge sosial bærekraftig framtid sammen, sa ordføreren i talen til elevene under prisutdelingen.

Vinnerbidragene går blant annet inn som del av utformingen og design av den nye appen «Innbyggermedvirkning» for Tønsberg kommune.

Prisvinnerne:

• Pris for beste gruppe - design med fokus på digitale medvirkningsmetoder gikk til Isabel Marques Vieria, Ailis Moreno Paas, og Kamilla Pechüle Lien.

Pris beste gruppebidrag som på en god måte legger til rette for medvirkning via digitale løsninger - Isabel Marques Vieria, Ailis Moreno Paas, Kamilla Pechüle Lien - Klikk for stort bilde
  • Pris for beste gruppe - design av symboler som uttrykker sosial bærekraft gikk til Irmelin Horvel, Live Lehmbecker Vestland, og Naomi Silverio.

For beste gruppebidrag som på en god måte uttrykker sosial bærekraft i et kartblad - Irmelin Horvel, Live Lehmbecker Vestland, Naomi Silverio - Klikk for stort bilde
  • Pris for beste individuelle design med fokus på Digitale medvirkningsmetoder gikk til Celina Sveen. (var ikke tilstede på prisutdelingen)

• Pris for beste individuelle design av symboler som uttrykker sosial bærekraft gikk til Iris Kittilsand.

For beste individuelle bidrag som på en god måte uttrykker sosial bærekraft i et kartblad - Iris Kittelsand - Klikk for stort bilde

Vi gratulerer!