Kan bønder spare både penger, jord og miljø?

Matjord og næringsstoffer er to av våre mest verdifulle ressurser for matproduksjon i Norge, og som vi har ansvaret for å ta vare på. Mandag inviterer landbrukskontoret bønder til informasjonsmøte på kommunehuset på Revetal.

- De siste årene har vi fått økt kunnskap om hvor mye jord og næringsstoffer som går tapt i vassdragene. I tillegg vet vi mer om effekten av smarte tiltak som kan hjelpe oss å ta vare på matjorda, bedre jordkvaliteten og i tillegg være lønnsomme, sier vannområdekoordinator Miguel A. Segarra Valls.

Landbrukskontorene i de gamle Vestfold-kommunene inviterer nå til informasjonsmøter for landbruket i samarbeid med lokale bondelag og Norsk Landbruksrådgivning. Mandag 14. mars kl. 19.00 er det møte på kommunehuset på Revetal.

- Da vil vi informere om vannprøvene fra bekkene i området, og NLR vil snakke om hvilke tiltak man kan iverksette for å holde jorda og næringsstoffene på jordet. I tillegg vil gi informasjon om ulike tilskuddsordninger som bøndene kan søke tilskudd fra, og gå igjennom gjeldende regler og planer som gjelder frem til 2027, sier Valls.

Når:
Mandag 14. mars kl. 19.00

Hvor:
Kommunehuset, Revetal

Påmelding:
Send SMS til 94241180 eller registrer deg her.