Hvorfor er det ikke kjørt opp skiløyper på Eik?

Oppkjørt skiløype - Klikk for stort bilde

Mange har lurt på hvor det blir av skiløypene på Eik. Forhåpentligvis kommer de snart.

Det ble hvit jul i 2023. Snøen har falt jevnt og trutt, til glede for noen – og kanskje til frustrasjon for andre. Mange barn har fått testet akebrettet sitt i løpet av julen, og mange voksne har måket innkjørselen opptil flere ganger.

Samtidig har kommunens brøytemannskaper vært i full sving med å rydde veiene for snø, slik at det er mest mulig trygt å ferdes rundt i kommunen vår. Dette er de samme mannskapene som kjører opp skiløyper på Eik.

Framover er det meldt mer snø og kuldegrader, og ambisjonen er derfor å kjøre opp løyper på Eik så fort snøen er tatt unna på gater og veier. Da vil det også bli lagt ut informasjon om det.

I mellomtiden er det mange kilometer med flotte skiløyper på Barkåker og i Re. Dette er det frivillige lag og foreninger som gjør en strålende innsats for å holde i gang.

God skitur!