Ny kommunalsjef for mestring og helse

Mette Vikan Andersen er fra i dag, 14. april, ny kommunalsjef for mestring og helse. Hun har overtatt stillingen etter Tove Hovland som etter eget ønske har gått over i en ny stilling i kommunen.

Mette Vikan Andersen

Gleder seg

-Jeg har gledet meg til å tiltre stillingen som kommunalsjef for mestring og helse, og jeg ser frem til å bli bedre kjent med de ulike virksomhetene og tjenestene innenfor dette viktige kommunalområdet, sier Vikan Andersen. -Sammen skal vi sørge for at innbyggerne får best mulig tjenester, og sammen skal vi håndtere de utfordringene og mulighetene som ligger foran oss. Jeg har alltid vært opptatt av at vi skal klare å se kommunen som en helhet, og at vi skal klare å tenke sammenheng mellom de ulike tjenestene vi tilbyr. Det vil jeg fortsette å jobbe for når jeg nå bytter ansvarsområde, sier den nye kommunalsjefen for mestring og helse.

Kommer fra oppvekst og læring

Mette Vikan Andersen (51) kommer fra stillingen som kommunalsjef for oppvekst og læring, og har tidligere blant annet vært kommunaldirektør for oppvekst, kultur, idrett og folkehelse i gamle Tønsberg kommune. Hun har helsefaglig utdanning, har bakgrunn som vernepleier, og er godt kjent med helsesektoren i kommunen.

Går av etter 9 år

Tove Hovland går av etter 9 år som kommunalsjef. - Jeg har hatt ni veldig spennende år der jeg har fått være med på å påvirke og utvikle kvaliteten på tjenesten. De store endringene vi nå står overfor krever kanskje en annen type lederprofil enn den jeg har, sa Hovland da hennes beslutning ble kjent på nyåret.

Tove Hovland

Løftet arbeidet med pasientsikkerhet

Rådmann Egil Johansen vil gjerne takke Tove for den flotte innsatsen hun har gjort for Tønsberg kommune gjennom ni år som kommunalsjef innenfor helse, mestring og omsorg. - Hun har ikke minst bidratt til å løfte kommunens arbeid med pasientsikkerhet og faglig kvalitet. Jeg er glad for at vi får beholde Toves kompetanse i organisasjonen, nå som seniorrådgiver innenfor mestring og helse, sier Johansen.