Viktige vedtak i vårens siste møte

Vårens siste kommunestyremøte ble en lang dag for de folkevalgte. Valg av tomter til ungdomshus og svømmehall, økonomi, heltidsstrategi, fremtidens hjemmetjenester, rus, psykiatri og selvmordsforebygging var blant sakene som ble debattert.

Valgte tomt for ungdomshus på Revetal

Basketballbanen ved Revetal ungdomsskole skal utredes som tomt for det nye ungdomshuset på Revetal.

Flere av politikerne unnet seg et lite hurrarop da kommunestyret onsdag tok stilling til valg av tomt for det nye ungdomshuset på Revetal. Det har lenge vært diskutert om det skal bygges et slikt ungdomshus på Revetal. I den politiske plattformen for sammenslåingen av Re og Tønsberg ble det slått fast at prosjektet skulle realiseres, og nå er det også bestemt hvor det nye huset skal ligge.

Det var tre alternative tomtevalg å velge mellom. Et stort flertall av kommunestyrets medlemmer samlet seg om å legge det i tilknytning til Revetal ungdomsskole.

Se debatten om valg av tomt til ungdomshuset her.

Vil ha ny svømmehall på dagens tomt

Kommunestyret sa onsdag nei til å utrede Messeområdet og Kaldnes som alternativer for plassering av nytt svømmeanlegg.

Kommunedirektøren ønsket å avklare hvilke alternativer som skulle utredes for plassering av nytt svømmeanlegg. Det foreligger allerede et kunnskapsgrunnlag for svømmeanlegg på dagens plassering, og kommunedirektøren foreslo at det skulle utarbeides et tilsvarende kunnskapsgrunnlag også for Messeområdet og Kaldnes.

Tre av partiene i posisjon, Arbeiderpartiet, Senterpartiet og KrF, ønsket å gå videre med alle tre alternativene. Opposisjonen og MDG ville det annerledes, og dermed vedtok flertallet at en løsning for fremtidig hoved-svømmeanlegg i kommunen blir på dagens tomt.

Se debatten om tomtevalg til ny svømmehall her:

Fullstendig saksliste og dokumenter finner du her.

Se opptak av hele kommunestyremøtet her.